onsdag 3 oktober 2012

Kalkyler och korrektur



Idag får Friedrich Engels symbolisera Black Country. Han är ju med rätt utförligt i boken. Idag fick jag nämligen korrektur nummer tre. Det ser väldigt bra ut.

Jobbar med det en vecka framöver, för nu ska det läsas av två personer.

Och så fick jag tryckeriets offert idag. Det är egentligen märkligt, för den visade sig vara helt nära vad jag själv kommit fram till i min kalkyl. Nu har sponsorernas bidrag tillsammans med de förhandsbeställda fått det att gå ihop. De pengar jag fått in täcker sättning, formgivning, tryckning och transport. Det blir dessutom pengar över till resten av de frimärken jag behöver köpa. De vackra tolvkronors-frimärken jag redan har köpt räcker inte på långa vägar.

Håller er informerade. Som det ser ut nu kommer boken att hålla sitt tidsschema.