fredag 16 augusti 2013

Provisorisk nyordning

New Haven, USA. Foto: Astrid Nydahl
Från och med nu och ett par dagar eller veckor framöver kommer jag att ha förhandsgranskning i kommentarfunktionen. Det innebär att jag inte släpper igenom sådant jag vill slippa ha i mitt vardagsrum, min blogg. Jag har gjort det stora misstaget att ge mig in i diskussion med de professionella och hårdföra "anti-islamisterna" igen och blir därför utsatt för diverse obehagligheter både här i bloggen och i mailen. Nå, det är ett mindre problem.

Om det senare skulle visa sig bli nödvändigt kommer jag att stänga bloggen och invänta vintern då jag har för avsikt att publicera Solitär i nyspråkets tid. Under alla omständigheter har jag bestämt mig för att inte spela några krigsspel, och de människor som fylkas kring vapnen, slagorden och hatet har jag definitivt tröttnat på.