måndag 9 mars 2015

Vintersjukdomar och vårlängtan

Fiskare vid Landön 9 mars. Foto: Astrid Nydahl
Att stå så där i havet med spöet har aldrig fallit mig in. Men när jag fick chansen att stiga upp ur sjukbädden för en stund och följa med ut till havet tvekade jag inte. För första gången i år har jag suttit i sommarstolen med en kopp kaffe. Det som värmde kinden var obeskrivligt fint.

Flygfän över åkermark 9 mars. Foto: Astrid Nydahl
Snödroppe 9 mars. Foto: Astrid Nydahl


Väl hemma igen återvände jag till sängen, först med dagens nummer av TLS och sedan bara för att sova. När jag steg upp igen för att äta kvällsmat fick jag fem mappar med naturbilder av Astrid. Här bara några smakprov. De tilltalar mig så just för att de visar hur livet återvänder både i markerna och i luften. Kanske kan detta återvändande också skaka liv i vinterinfektionernas "offer".

Snödroppar 9 mars. Foto: Astrid Nydahl