söndag 19 juni 2016

Väsentligheternas företräde

Foto: Astrid Nydahl
Det finns sedan länge en erfarenhet i arbetet med den här bloggen. När den handlar om verkliga väsentligheter - vilket jag menar att den gjort den gångna veckan - så ökar läsarantalet rejält. Det innebär att jag får reaktioner, i flera fall kommentarer som jag inte är det minsta intresserad av att publicera eftersom de bara förmedlar hat och förakt, men också intressanta utifrån den kommenterande personens egna erfarenheter. Min fasta läsekrets är stor och det har den varit allt sedan riksdagsvalet 2010. Men när den som nu nästan fördubblas måste man - det vill säga jag som ensam ansvarar för bloggens innehåll, med hjälp av Astrids fotografier - tänka sig att det är både uppfordrande och uppmuntrande. Jag kommer inte att släppa den tanken.

Redan imorgon måndag handlar det om ett ämne som jag ofta återkommer till här i bloggen, nämligen den tredje totalitära ideologin, islamismen. Och den ideologin behandlas utifrån en särskild människas situation i förhållande till ämnet. Välkomna att läsa måndagsbloggen, den ligger ute från och med klockan 00.00 den 20 juni.