måndag 11 juli 2016

Ut ur söndagen, in i veckan...

Regnvåta äpplen i Sätaröd. Foto: Astrid Nydahl




Vad använder man en söndag till? Den som kom igår bar med sig oändliga regn. Mörkret var höstlikt när jag steg upp. Efter rutinerna tog vi till Sätaröd och besökte en av mina döttrar och hennes tre flickor. Vi satt utomhus på deras vackra veranda medan regnet föll, pratade med varandra, drack kaffe och åt goda bullar med lite ovanliga pålägg. Yngsta barnbarnet visade med glädje sina nya favoritfigurer, minns inte ens vad de kallades, men hon var imponerad av att de skickats ända från Kina.

Kan det intressera någon utanför familjekretsen? Jag tror inte det, men eftersom världens pågående katastrofer fortsätter alldeles utan mina kommentarer väljer jag att börja den här veckan med två vackra bilder från trädgården där vi satt. En gång i tiden - det är mycket länge sedan - bodde jag själv i det huset. Min dotter har förvandlat det till en plats för hemtrevnad och gemenskap. Det är jag mycket tacksam för.

Söndag i Sätaröd. Foto:Astrid Nydahl