onsdag 8 november 2017

Ett huvud är mer än fyrahundra struphuvuden - min nya bok levereras på måndag

Foto: Astrid Nydahl
Min nya bok anländer med lastbil redan på måndag. 

Vill du beställa den till lägre förköpspris är fredag sista dagen. Läs mer här.


Foto: Astrid Nydahl

Ur bokens förord:
Ni som läst mina tidigare böcker kommer att känna igen er i denna. Det är förstås en bok där högt och lågt ryms på samma villkor. Det handlar om politik, kultur, historia och vardagar vid Östersjö-kusten. På samma sätt penetrerar jag frågor som har att göra med välfärd, invandring, islamism, vänster- och högerextremism, de totalitära ideologierna på politikens och religionens område, viktig litteratur från skönlitteraturens pärlor till facklitteraturens brännande ämnen. Med sådana ämnen ter det sig självklart att också befinna sig i tillbakablickarna, så bli inte förvånad när Erasmus av Rotterdam, Voltaire och Tocqueville dyker upp. 
I vanlig ordning skriver jag som en fri man och låter mig inte hindras av tidens politiska korrekthet och krav på självcensur och blundandet för det som kräver något av oss. Jag förvandlar ord som ”utmaning” till vad det verkligen handlar om: stora och djupa problem och kriser för Sverige och västerlandet. Men jag skyr dogmer och slagord lika mycket som jag skyr lögner och eufemismer. Mitt språk är inte propagandistens. Mitt språk är det oroliga hjärtats. Mitt språk söker inga anhängare, det söker läsare med liknande oro och intressen.