tisdag 7 november 2017

Senaste nytt! Ålafiskare vid Olseröd. Ny bok kommer snart att siktas på Östersjön

Klockan 11.45, tisdagen den 7 november 2017.
Ålafiskarna har just gått ut vid Olseröd. De ser ut som en prick vid horisonten, i den lilla ekan sitter två män samtalande.
Jag sitter med kaffet och ser ut över spegelblanka Östersjön
Då har jag fått beskedet från tryckeriet på andra sidan Östersjön. Höstboken är färdig för leverans på fredag. Jag tar emot lastbilen på måndag, den 13 november, helt enligt första schemat, och därefter börjar jag skicka ut böckerna i tur och ordning.

Detta innebär att gränsen jag satt för förköpsbeställningar till lägre pris blir fredag. Efter fredag gäller fullt pris.


Bokomslaget i sin helhet, med bilder av Astrid Nydahl. Klicka för att läsa.
Jag meddelar här i bloggen när utskicket är gjort om en dryg veckas tid, så kan ni förbereda er på mottagande (och ni som letar förgäves i brevlådan kan höra av er, om något exemplar mot förväntan skulle försvinna på vägen).

Snart kan man köpa sig en rökt ål och fira den nya boken. Traditionsenligt, dock numera utan snaps.